czwartek, 1 lipca 2021

Łączymy producentów i usługodawców z odbiorcami

Pobierz obrazki
Nasza misja: łączymy producentów i usługodawców
z odbiorcami
Rozmowa z Tomaszem Nowakiem – współzałożycielem i COO merXu
Pobierz obrazki
Czym jest merXu? Co wyróżnia tę platformę wśród podobnych?
MerXu jest platformą internetową, która umożliwia firmom sprzedaż urządzeń i produktów w sieci. Przeznaczona jest wyłącznie dla firm, konsumenci indywidualni nie mogą rejestrować się na platformie. Ma międzynarodowy charakter, już dzisiaj sprzedający i kupujący pochodzą 
z pięciu krajów Europy Środkowo-Wschodniej: Polski, Czech, Słowacji oraz Litwy i Estonii, natomiast w kolejnych miesiącach merXu umożliwi działalność kupującym
i sprzedającym z Rumunii, Węgier, Łotwy i Niemiec.

Platforma skonfigurowana jest wyłącznie pod kategorie związane z przemysłem, budownictwem i szeroko pojętą techniką, jak na przykład instalacje i systemy wodne czy elektryczne.
Co wyróżnia merXu na tle innych platform internetowych świadczących usługi B2B?
Na merXu występują podobieństwa do serwisów jak Ebay czy Allegro, ponieważ podobnie jak one łączymy sprzedających z kupującymi. Użytkownicy mogą kupić produkt od razu, ale najczęściej ze względu na to, że średnie wartości realizowanych transakcji są dość wysokie, obie strony uzgadniają zarówno warunki transakcji, jak i czas dostawy czy terminy płatności indywidualnie.

Platforma pozwala na bezpośredni kontakt za pomocą komunikatora. Zdecydowaliśmy się na tę formę, ponieważ naszym zdaniem handel między firmami ma charakter relacyjny i bardziej złożony niż transakcje konsumenckie.
W jaki sposób platforma łączy producentów i usługodawców
z odbiorcami?
Po pierwsze, platforma zaprasza sprzedających do wystawiania oferty. Zawiera ona informację na temat produktu i jego parametrów, oczywiście z ceną, która może być podawana w różnych walutach. Te oferty mogą być udostępniane wszystkim zarejestrowanym kupującym. Firmy, które są częścią merXu, muszą być wcześniej zweryfikowane i zarejestrowane.

Kupujący, w zależności od swoich potrzeb, jeśli produkt lub oferta jest z ich punktu widzenia atrakcyjna, korzystając z kilku opcji, np. „poproś o wycenę”, przechodzą ze swoim zapytaniem do komunikatora. Pisząc do sprzedającego, mogą mu zadać szereg pytań. Za pomocą komunikatora odbywają się negocjacje i ustalenie ostatecznej formy transakcji. Aby jednak do tego doszło, my jako platforma musimy wykonać bardzo wiele działań.

Obecnie korzystanie z merXu jest bezpłatne dla sprzedających, nie ponoszą oni żadnych kosztów jej użytkowania.

Po drugiej stronie są kupujący. MerXu wykorzystuje bardzo różne kanały ich pozyskania. Dla nich platforma również jest bezpłatna. Jedyny wymóg, który stawiamy, to rejestracja, w czasie której weryfikujemy firmy.
 
Pobierz obrazki
Funkcja „zapytań ofertowych” pomaga kupującym zasygnalizować swoje potrzeby, gdy nie są w stanie znaleźć produktu lub chcą zlecić jego wykonanie na podstawie własnego projektu.
 
Jakie korzyści mogą mieć firmy z branży instalacyjnej
i pokrewnych z platformy merXu?
Sprzedający to najczęściej dystrybutorzy, ale jest też silna reprezentacja producentów. Obecnie skłonność do zmiany dostawcy bardzo mocno wzrosła, co powoduje, że firma, która prezentuje swoje oferty, ma duże szanse na pozyskanie nowych klientów.

Często jest tak, że firmy nie mają silnej obecności w Internecie, nie dla wszystkich jest to proste
i wymaga nakładów na inwestycje i pewnej wiedzy. Korzystając z merXu, firmy te są w stanie zaistnieć w sprzedaży internetowej i to także na rynkach zagranicznych.

Na merXu sprawdza się handel międzynarodowy, stanowi ok. 60% wszystkich transakcji.
W tradycyjnym modelu, aby sprzedawać np. w Czechach czy na Słowacji, trzeba tam założyć spółkę i zatrudnić ludzi albo przynajmniej przetłumaczyć ofertę i wdrożyć działania marketingowe. To wszystko robi merXu, które już działa na tych rynkach, tłumaczy oferty, organizuje marketing.
Warto podkreślić, że na platformie komunikatory wyposażone są w automatyczne tłumaczenia.

Jeżeli chodzi o kupujących, mają oni dostęp do nowych dostawców, co pozwala zweryfikować dotychczasowych. Na merXu dla danej kategorii i asortymentu mamy od kilku do kilkunastu dostawców, zatem proces wyszukiwania i weryfikacji potencjalnych kontrahentów, a następnie zakupu, jest dużo bardziej sprawny niż w formule tradycyjnej.
Niniejszy e-mail reklamowy wysłany został przez Grupę MEDIUM (właściciel portali: RynekInstalacyjny.pl, Administrator24.info, elektro.info.pl, EkspertBudowlany.pl, IZOLACJE.com.pl) z siedzibą w Warszawie, ul. Karczewska 18, zgodnie z regulaminem i na zlecenie Merxu sp. z o.o.

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z wytycznymi polityki prywatności oraz z Ustawą o ochronie danych osobowych Dz.U. 2018 poz. 1000 z dnia 10 maja 2018 r.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K., nr KRS: 0000537655, z siedzibą w 04-112 Warszawa, ul. Karczewska 18, tel. +48 22 810-21-24, właściciel strony www.rynekinstalacyjny.pl

Wypisz się

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz